lørdag den 15. september 2018

Lune fusser er altafgørende


Lune fusser er altafgørende, når vinteren er på besøg … og mine er det. Lune altså! Har du styr på dine?

Fra den ene dag til den anden kom den: vinteren … og endda med sne. I hvert fald nogle steder, for her på Amager skete der ikke det store, og alt er forsat gråt med gråt på.
Men selvom jeg ikke kigger ud på et smukt snelandsskab, er det blevet koldere. Derfor har jeg (endeligt) fundet mine vinterstøvler frem. De har nemlig stået og ventet på mig i flere måneder. Helt nye, super lækre og klar til at give omsorgsfuldvarme, når det blev nødvendigt.
Og det blev det nu. Jubiii … 
I mine yngre dage bed jeg ofte kulden i mig – ren og skær af forfængelighed. Men jeg gider det ikke længere. Gider ikke at fryse … er simpelthen blevet for gammel og ”klog” til det.
Så siden weekenden har jeg glædeligt hoppet i dem – mine nye lækre vinterstøvler med ægte får fra Cashott, både når jeg skulle et smut ned på hjørnet i Aldi efter mælk eller på vej til job med skiftesko med i muleposen.
Og jeg kommer til at ”bo i dem” vinteren over. Fornemmer det allerede. De er ligesom ikke til at komme af med igen, nu de først er kommet på.
Hvad med dig; Har du selv fået styr på vinter-fusserne?

Stort knus fra en Mugge, der er møgtræt på denne almindelige tirsdag aften, og som tilmed har drukket vin og nu er tæt på bare at ”gå ned og smatte helt ud” … Ja, tog man et billede af mig om 10 minutter, ville man ”fange” en udsmattet kvinde på sofaen, med mascara hængende ned ad kinden og forsat med hue på, da det for hende er tryghed … muligvis halvsnorskende (eller endnu være sådan irriterende pustende, som jeg nogle åbenbart af og til praktiserer) ind til jeg langt om længe tager mig sammen og dingler halvsovende ind i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar