lørdag den 15. september 2018

Kender du (også) det med at klæde sig efter sit humør?


For et par uger siden skulle jeg til cocktailparty. Der var tale om en skøn privatfest, hvor i alt 16 voksne kvinder skulle samles for at fejre en rund fødselslar (må hellere lige poitnere at det ikke var fødselaren, som var rund – blot hendes årstal 😉 ).
Invitationen lød på lidt god mad og masser af høje alkoholprocenter, så det var bare om at finde den lille sorte sag frem fra skabet.
Skønt og festligt skulle det blive. Lige noget for os kvinder. Herligt!
Men da dagen oprandt, ‘var jeg der bare ikke’, i den forstand at jeg slet ikke var til kjole.
Jeg tror på, det er afgørende, at vi ikke kun klæder os efter vejr og vind – men i lige så høj grad humør. Hopper man i en kort og smart kjole, men på ingen måde ‘bærer den hjem’, er det bedre at finde på noget andet. For er det ikke et godt match, plages man af det hele aftenen.
Det betyder dog ikke, at man ikke lige skal give det en chance, for en kjole kan jo gå hen og smitte –  altså blot ved at tage den på. Har I ikke også prøvet det? Men er ikke til det, men prøver alligevel, og pludseligt forvandles man til en smuk dronning eller universets største sexbombe. Også indeni.
Derfor gav jeg også kjolen en chance den pågældende dag, men nej … det duede ganske enkelt ikke. Jeg var der ikke!
Jeg havde brug for noget, som var lidt mere afdæmpet men alligevel kunne fungere i et festligt forum.
Det endte med, at jeg hoppede i et par herrebukser, en hvid top med en blazerjakke ud over og så naturigvis et par feminine hæle. Hverken mere – hverken mindre.


Det var det rette valg. Jeg følte mig piv-godt tilpas og havde en skøn aften. 
Men hvad tænker I? Er I enige med mig i, at det er vigtigt at klæde sig efter sit humør, eller synes I det handler om at steppe op! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar