lørdag den 15. september 2018

Derfor fylder jeg garderoben op efter tone-i-tone princippet!

Det giver en fantastisk ro i min garderobe og gør det nemt, når jeg ikke lige ved, hvad jeg har lyst til at tage på.
Og min tone-i-tone-addiction er åbenbart så tydelig, at andre også bider mærke i det. Jeg kan eksempelvis huske, at Lancome’s makeup artist (Henrik Steen) italesatte det, da jeg sludrede med ham til en event i vinters. Jeg spurgte ham, hvorfor jeg var en af de kvinder, der ikke kunne gå med rød læbestift – og oftest (nok nærmere ALTID) endte med en nude eller duset lyserød, fordi den røde bare ikke gjorde noget godt for mig. Hans svar var ret sigende: ”Du kan sagtens bære en rød læbestift, hvis vi får fundet den rette nuance til dig. Men måske du bare skal acceptere, at du er mere til tone-i-tone. Det er derfor, du ikke føler, du kan bære det. Det er for langt væk fra din personlige stil.”



Og manden har dæleme ret! Det handler ikke om, hvorvidt jeg kan bære en rød læbestift. Det handler i stedet om, at det bare ikke er mig.
For jeg er vild med tone-i-tone. Det betyder dog ikke, at både top og bund altid er den samme mørkeblå farve (som på billederne her i indlægget), men det betyder, at mit look aldrig er særligt kontrastfyldt og ofte farver, der enten hører til samme palette eller også ligger meget tæt op af hinanden eller spiller godt sammen. Som …
  • et par denim jeans og en lyseblå skjorte.
  • en flaskegrøn nederdel med en simpel lys top.
  • en lyserød overdel og en gammelrosa buks.
  • et par hvide jeans og en cremefarvet cardigan.
  • et par røde herrebukser med en lyserød bluse.
  • etc.
Derfor er følgende farver meget fremtrædende i min tøjsamling: blå (alle slags blå), hvid og creme, lyserøde toner, flaskegrøn, grå og sort.
Nogle ville måske mene, at det er en anelse humørforladt, men sådan oplever jeg det ikke selv. Jeg søger nemlig altid (eller i hvert fald ofte) for, at de styles jeg køber har en god detalje, et særligt snit eller er i et lækkert materiale.
Hvad med dig? Har du også en tone-i-tone ’addiction’, eller er du mere til smukke og stærke kontraster? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar