fredag den 1. november 2019

kreative kvinder

I sidste uge fik jeg muligheden for at møde designduoen bag ARTTILES Trine Galschiøt og Anette Nørmark. De inviterede indenfor i deres butik og værksted i Oehlenschlægergade i København. Det var virkelig en inspirerende oplevelse, først at se deres butik, hvor de har lavet forskellige møbelarrangementer, der viser hvordan fliserne kan bruges. Og bagefter at se deres værksted, hvor udviklingen af farver og mønstre og efterfølgende brænding af fliserne foregår. For sådan en som mig, der selv er uddannet designer, og elsker at besøge kreative kvinder og høre om deres design, var det rent guf. Jeg er vild med den kreative oase, som de sammen har opbygget. Jeg blev også ret begejstret for de to kvinders kompetente indgang og holdning til design, og det er tydeligt at de går rigtig godt i spænd designmæssigt. Fliserne er håndlavede og de er også lavet i Danmark, faktisk lige nede i værkstedet på Vesterbro. Jeg kan godt lide tanken om at fliserne er lavet i hånden og lavet i Danmark, for alt for lidt bliver efterhånden produceret i DK og alt for for få ting i hånden. De leverer nye gennemtænkte produkter, som der er en masse kombinationsmuligheder i. Hos ARTTILES har man muligheden for at få hjælp til at customize og lave personlige flisesammensætninger. Men inden længe bliver der også mulighed at man selv hjemme i stuen, kan afprøve og sammensætte fliserne inde på deres website. Ønsker man at få sit eget fotografi, sit eget billede eller sin egen farve på fliserne, kan det også lade sig gøre, hos ARTTILES er der muligheder og få begrænsninger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar