fredag den 1. november 2019

København

I dag var jeg på besøg hos Toril Bækmark i hendes studio i København. Jeg har fulgt Toril Bækmark gennem flere år og er meget begejstret for hendes kunstneriske evner. I efteråret havde jeg desuden også fornøjelsen af, at style nogle af hendes smukke illustrationer. De gange jeg har været forbi hendes studio, har det altid været meget inspirerende at besøge hendes kreative oase. Og det er altid super interessant at se, hvad hun arbejder med. Det er på Studiet på Østerbro, hun tegner, maler og arbejder med ideerne til alle sine illustrationer. Lige nu er hun i gang med at lave den håndtegnede årskalender til 2017. Jeg var ret spændt på at se, hvordan de nye akvareller så ud, og jeg blev på ingen måde skuffet.  Akvarelfarverne har lige fået en tand ekstra og penselstrøgene bevæger sig med en super fin lethed hen over det tykke lækre papir. Jeg genkendte med det samme Toril Bækmarks smukke levende streg, som hun har formået at udvikle og forny endnu engang. Det er helt sikkert, at kalenderen er unik i sit udtryk og selvom det blot er en årskalender, så får man 12 smukke kunstværker med hjem til væggen. Udover årskalenderen laver Toril Bækmark også illustrationer til modemagasiner, særtryk og plakater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar