lørdag den 15. september 2018

Selvbruner: Guide og produktanmeldelser

Nu solen ikke vil komme til os, må vi selv skabe dens effekt. Derfor står den på selvbruner-guide og dertilhørende produktanmeldelser i dag.
For med en selvbruner i hjemmet kan du forvandle de blege ben til noget, du kan leve med. Lidt sommersunde ben!
Tager du på en professionel klinik, kan du få lige netop den nuance, du måtte drømme om – alt fra lidt sommerglød til en mørkere og sydenlandsk nuance.
Nu er jeg selv ret lys, så det vil se mærkeligt ud, hvis jeg fra den ene dag til den anden sprang ud som et ‘lækkert stykke med nougat’. Jeg går derfor efter produkter, som giver en relativ naturlig farve (nej tak til ben, der er gulerodsfarvet). Det naturlige look er klart mest mig! Samtidigt magter jeg heller ikke, hvis de er for besværlige at bruge og giver uønskede striber. ‘Nemhedsfaktoren’ er derfor også ret afgørende for undertegnede.

Den hurtige guide til brug af selvbruner …




Trin 1 – eksfoliering
Jo mere fin og fri for døde hudceller din hud er, des pænere og mere jævn bliver resultatet. Så ja, eksfoliering er et must!
Brug ikke olieret scubs etc., da olien lægger sig på hudens overflade og dermed kan besværliggøre et pænt resultat. Selv har jeg blot en handske hængende ved bruseren, som jeg bruger til formålet. Billigt og godt!

Trin 2 – (måske) bodylotion
Brug af bodylotion eller ej?
Jeg har flere steder læst, at det er en god idé at smøre lidt bodylotion omkring knæ- og ankelområderne og på fødder og hænder inden påføring af selvbrunerproduktet. Andre siger, at det skal man ikke, hvis man vil have det bedste resultat.
Hermed min personlige anbefaling …
Jeg har prøvet både med og uden brug af bodylotion men hælder selv til “ja tak til bodylotion”, hvis jeg bruger en skum eller produkter, der giver meget farve.
Jeg bruger en bodylotion, som huden nemt kan optage = vi er ikke ude i en tung, fed body butter, og jeg smører den ikke over hele kroppen, men altid på fødderne, ved anklerne samt for og bag knæer og albuer. Jeg har tillige min bodylotion stående klar ved min side under påføring, da jeg med den lige at udjævne lidt, hvis det bliver nødvendigt – ikke mindst ved de besværlige steder som ankler og fødder, håndled – og ja øverst på ballen og i lysken området, hvis du kun vælger at brune benene. På den måde kan du skabe dig en “glidende” overgang. 🙂

Trin 3 – Tanning
Er du nybegynder, anbefaler jeg dig at købe et selvbrunerprodukt, som indeholder en creme, gelé eller skum med synlig farve. Farven gør, at du med det samme og dermed under selve påføringen kan se og styre, hvor du har været og IKKE været med produktet.
Jeg anbefaler dig også at bruge en påføringshandske. Brug af handske gør, at du slipper for at skulle skrubbe hænderne i 5 minutter efterfølgende – for ja, der er vel ingen der ønsker at gå rundt med mærkeligt mørke håndflader, eller negle der ser beskidte ud.

Bonus tip: Jo mere, du er påpasselig med håndklædet efter badet, jo længere holder din tan. Så dup dig tør!


Lidt selvbruner anbefalinger …


St. Moriz Instant Self Tanning Mousse (body)
En god og billig sag, du kan købe de fleste steder. Der er tale om en farvet mousse, der giver et pænt og ikke gulligt skær – med det samme. Den trænger hurtigt ind og holder ca. 4 dage.

Tinted Self Tan Lotion Medium fra Vita Liberata (body)

En økologisk selvbruner, der tilbyder en glød, som havde du slænget dig på en solstol i syden 3-5 dage. Den er ‘tinted’ og har derfor farve i selve produktet, der gør det nemt for dig at se, hvor du har været og ikke været.
Den er ret lækker! Ja, generelt at produkterne fra Vita Liberata super gode!
Ps. Tror, den har fået ny emballage. Vist nok en hvid tube nu.

Summer Revived fra Dove (body + face)
Billig og nem at bruge. Kan tilmed købes i de store supermarkeder. Jeg bruger ‘Medium to dark’ uden problemer på trods af min lyse hud. Farven bliver naturlig oh pæn. Den viste udgave er med lidt små partikler af glimmer, men du kan også finde udgaver uden. Jeg har tillige prøvet den på ansigtet, og det forløb også uden problemer.
Brugstip: Denne sag kan du bruge uden påføringshandske. Husk dog at vaske hænderne godt efterfølgende.

Tanning Spray fra Marc Inbane (body + face)
Flot ser den ud, og produktet fejler bestemt heller ikke noget. Det er både naturligt og eksklusivt. Jeg er bare ikke selv begejstret for spray udgaverne. Jeg synes, det er svært at kontrollere dem, og så skal man gøre det i bruseren, så man ikke får de små partikler ud over hele badeværelset.
Men er du til spray, er den klart at anbefale. Du kan også bruge den til hurtigt lige at give ansigtet lidt glød. Det er nemt og hurtigt med denne sag.

Sun-kissed Drops fra Lancaster (face)

Små og nemme dråber til ansigtet. Bland dem op i din dagcreme, hvis du er lys som jeg, eller gnid lidt af de gyldne dråber direkte på huden, hvis du har fået lidt kulør eller generelt bare har en mørkere farve. Jeg er virkeligt begejstret for dette produkt, da det er SUPER nemt at bruge og giver mulighed for selv af justere resultatet. 
Brugstip: Bruges uden påføringshandske. Husk dog at vaske hænderne godt efterfølgende.
Self Tanning Brozing Mineral Powder fra Vita Liberata (face)
Små og nemme dråber til ansigtet. Bland dem op i din dagcreme, hvis du er lys som jeg, eller gnid lidt af de gyldne dråber direkte på huden, hvis du har fået lidt kulør eller generelt bare har en mørkere farve. Jeg er virkeligt begejstret for dette produkt, da det er SUPER nemt at bruge og giver mulighed for selv af justere resultatet. 
Brugstip: Bruges uden påføringshandske. Husk dog at vaske hænderne godt efterfølgende.
Self Tanning Brozing Mineral Powder fra Vita Liberata (face)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar