lørdag den 15. september 2018

en stor bunke vasketøj

Det var ikke en stor bunke vasketøj, jeg slæbte med hjem til mor weekenden, men derimod en rigtig fin kappe

I weekenden trak jeg stikket ud. Totalt.
I samme sekund som fredags-fyraftens-klokkerne ringede ved en 16 tiden, fløj jeg direkte ind på hovedbanegården og hoppede på et tog syd over. Ned til mor. Helt alene og dermed uden mand og teen. Bare mig.
Det blev til et par skønne og afslappende dage … som gik ALT for hurtigt – i den forstand, at jeg snildt kunne have brugt et par dage yderligere hos Momse.
For det var afslappende i den forstand, at jeg ikke lavede en fløjende fis og fik sovet så meget, at min mors mand kaldte mig for ”Tornerose”.
Det var skønt i den forstand, at jeg fik ”talt” og ”hygget” med min mor … modsat ”småsnakket” når følget (aka teen og kæresten) er med. For ligeså meget, som jeg elsker at have følget med og al den sjove ballade, vi laver sammen – ligeså meget nyder jeg tosomheden og det ukomplicerede nærvær, som følger automatisk med netop tosomheden.
Og så er det pudsigt som ens forældre bare er og bliver ”forældre” – også selvom, man selv er 36 og forælder til en teen. For godt nok ændrer relationen sig med årene (man har eksempelvis ikke længere en taske fuld af vasketøj med hjem), men man kan (heldigvis) stadigvæk bestille ”yndlingsretten” eller det man gerne vil snacke, når man er lidt små-sulten. Jeg er vild med det!
For hvor er det skønt at være ”den lille” og blive ”forkælet”. Det bliver jeg nok aldrig for gammel til.


Min mor var så sød at skyde et par billeder af mig iført min nye fine kappe fra Caddis Fly. Den var intet mindre end det perfekt match til en efterårsdag på ”landet”.
Like it too?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar