fredag den 1. november 2019

moderne

Jeg er ret vild med smukke klassike møbler, men også nyt moderne design. Det er måske derfor, at jeg er faldet pladask for møbelvirksomheden &Tradition. Jeg nyder deres klassike og alligevel moderne design, deres valg af træsorter og materialer, deres høje håndværksmæssige standard. De samarbejder med virkelig dygtige designere, både nye som gamle og listen er lang over innovative anerkendte designere. Et af deres samarbejder, som jeg er ret begejstet for, er deres samarbejde med Tobias Jacobsen, som varetager Arne Jacobsens design. Han er udover selv at være designer, også barnebarn af en af Danmarks dygtigste designere Arne Jacobsen. Sammen med &Tradition har han fået sat flere af Arne Jacobsens gamle klassikere i produktion igen. Det betyder at man i dag kan købe den smukke ikoniske Mayor sofa, som i sin tid blev designet til borgmesterkontoret på Søllerød Rådhus. Og man kan også erhverve sig Bellevue lampen, som man fra denne sæson kan købe i messing. Af de nye designere, bliver jeg nødt til at fremhæve Fly serien, designet af Space Copenhagen. Den er nok det smukkeste bud på en ny klassiker, som jeg har set længe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar